عرفان من...Erfane Man

عرفان من...Erfane Man

مجموعه اشعار
عرفان من...Erfane Man

عرفان من...Erfane Man

مجموعه اشعار

دختر زیبای جنگل های آرام شمال ..." ناصر حامدی"

دوست دارم جستجو در جنگل موی تـو را

از خدا چیزی نمی خواهم به جز بوی تو را

 

دختر زیبای جنگل های آرام شمال !

از کجا آورده دست باد گیسوی تو را ؟

 

آستینت را که بـالا داده بودی دیـده انـد

خلق ،رد بوسه ی من روی بازوی تو را

 

چشم هایت را مراقب باش ، می ترسم سگان

عــاقبت در آتش اندازند آهوی تو را

 

کاش جای زندگی کردن در آغوشت ، خدا

قسمتم می کرد مردن روی زانوی تو را

میلادپیامبر راستی(ص) و امام صادق(ع) مبارک و خجسته باد...

 


 عرشیان امشب زمین را لاله باران می کنند

خاک را خوشبو تر از زلف نگاران می کنند

 

افرینش فیض از دیدار احمد می برد

کعبه امشب سجده بر خاک محمد می برد

 

آمد به خیالم ، به کنارم که نیامد..."عبدالجبار کاکایی"

آمد به خیالم ، به کنارم که نیامد!

دیوانه سر قول و قرارم که نیاﻣﺪ

 

بیرون زدم از خانه به آوارگی شهر

خود را به نسیمی بسپارم که نیامد

 

شهری پُر صورت ولی از عاطفه خالی

این چهره و آن چهره،به کارم که نیامد

 

جز سقف چه آوار بریزم به سری که

بر خاک نیفتاد و به دارم که نیامد

 

تا صبح من و کوچه و دلشوره ی باران

می گفت، ببارم که ببارم که نیامد

 


بعد از من و تو از من و تو یادگار چیست؟..." سهیل محمودی"

 

ماییم و پرسه های شبانه: همین و بس

تا بانگ صبح،شعرو ترانه: همین و بس

 

فرجام ما جرای بدِ روز را مپرس

خوش باد قصه های شبانه: همین و بس

 

بعد از من و تو،از من و تو، یادگار چیست؟

یک مشت داستان و فسانه: همین و بس

 

مشتاقم و به خاطر یک لحظه دیدنت

آورده ام هزار بهانه: همین و بس

 

یک روح شرحه شرحه و یک جسم چاک چاک -

از من, جز این مجوی نشانه: همین و بس

 

تنها ،در این حوالی متروک، روح من

با یاد توست شانه به شانه: همین و بس

 

چون عابری- خلا صه بگویم - در این مسیر

ماندیم زیر چرخ زمانه: همین و بس


 


گل نازدار..."نیما یوشیج"

سود گرت هست گرانی مکن

خیره سری با دل و جانی مکن

 

آن گل صحرا به غمزه شکفت

صورت خود در بن خاری نهفت

 

صبح همی باخت به مهرش نظر

ابر همی ریخت به پایش گهر

 

باد ندانسته همی با شتاب

ناله زدی تا که براید ز خواب

 

شیفته پروانه بر او می پرید

دوستیش ز دل و جان می خرید

 

بلبل آشفته پی روی وی

راهی همی جست ز هر سوی وی

 

وان گل خودخواه خود آراسته

با همه ی حسن به پیراسته

 

زان همه دل بسته ی خاطر پریش

هیچ ندیدی به جز از رنگ خویش

 

شیفتگانش ز برون در فغان

او شده سرگرم خود اندر نهان

 

جای خود از ناز بفرسوده بود

لیک بسی بیره و بیهوده بود

 

فر و برازندگی گل تمام

بود به رخساره ی خوبش جرام

 

نقش به از آن رخ برتافته

سنگ به از گوهرنایافته

 

گل که چنین سنگدلی برگزید

عاقبت از کار ندانی چه دید

 

سودنکرده ز جوانی خویش

خسته ز سودای نهانی خویش

 

آن همه رونق به شبی در شکست

تلخی ایام به جایش نشست

 

از بن آن خار که بودش مقر

خوب چو پژمرد برآورد سر

دید بسی شیفته ی نغمه خوان

رقص کنان رهسپر و شادمان

 

از بر وی یکسره رفتند شاد

راست بماننده ی آن تندباد

 

خاطر گل ز آتش حسرت بسوخت

ز آن که یکی دیده بدو برندوخت

 

هر که چو گل جانب دل ها شکست

چون که بپژمرد به غم برنشست

 

دست بزد از سر حسرت به دست

کانچه به کف داشت ز کف داده است

 

چون گل خودبین ز سر بیهشی

دوست مدار این همه عاشق کشی

 

یک نفس از خویشتن آزاد باش

خاطری آور به کف و شاد باش

 


هوای سحر..."احمد عزیزی"

  

باز هوای سحرم آرزوست

خلوت و مژگان ترم آرزوست

 

شکوه غربت نبرم این زمان

دست تو و روی توام آرزوست

 

خسته ام از دیدن این شوره زار

چشم شقایق مگرم آرزوست

 

واقعه دیدن روی ترا

ثانیه ای بیشترم آرزوست

 

جلوه این ماه نکو را ببین

رنگ و رخ روی توام آرزوست

 

این شب قدرست که ما با همیم

من شب قدری دگرم آرزوست

 

حس ترا می کنم ای جان من

عزلت شبی دگرم آرزوست

 

خانه عشاق مهاجر کجاست

در سفرت بال و پرم آرزوست

 

حسرت دل باز دارین شعر من

جام میی در حرمم آرزوست


زندگینامه عباس خوش عمل کاشانی(به قلم خود شاعر)...

زندگینامه عباس خوش عمل کاشانی،

(پیشکسوت طنز)

  


عباس خوش عمل کاشانی

متولد ۲۵ دی ماه ۱۳۳۷ شمسی کاشان .

پدر : قاری و استاد قرآن. مداح افتخاری اهل بیت. شغل شاطر نانوایی سنگکی. 

دارای طبع شعر و آثاری از او چاپ شده در مجلات دهه ی ۳۰

 


 

دوران تحصیل :

خودم از کلاس اول ابتدایی تا پایان سوم راهنمایی را در دبستان و دبیرستان ملی 

(غیرانتفاعی) خیام به مدیریت حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی محمد 

مدرس کاشانی چهره ی بارز فرهنگی و ادیب و شاعر و خطیب و واعظ گذراندم.

مدرسه ی خیام یا مدرس خوشنام ترین مدرسه در کاشان بود و بسیاری از 

چهره های شاخص فرهنگی – ادبی و سیاسی و اجتماعی کاشان در آن 

مدرسه درس خوانده اند، کسانی مثل سهراب سپهری و مشفق کاشانی

و … مرحوم مدرس آن روحانی فاضل و ادیب مدرسه اش را در سال ۱۳۰۰

شمسی افتتاح کرده بود و هنوز هم دائر است و قدیمی ترین مدرسه ی 

کاشان و بل ایران محسوب می شود. 

جالب است بدانید که در ساعات فوق برنامه ی آن مدرسه شاهنامه ی 

فردوسی،داستان های مثنوی و شعرهای ساده ی شاعران قدیمی 

تدریس می شد.

پس از پایان تحصیلات ابتدایی و راهنمایی چون مدرسه ی خیام 

مقطع دبیرستان نداشت برای ادامه ی تحصیل به دبیرستان امام 

خمینی (پهلوی سابق) رفتم و از اول نظری تا پایان دبیرستان را 

در آن دبیرستان تحصیل کردم. جالب است بدانید که سهراب سپهری 

هم پس از پایان تحصیلات ابتدایی برای ادامه ی تحصیل در مقطع 

دبیرستان در همین دبیرستان پهلوی ثبت نام کرده بوده است.

   ادامه مطلب ...