عرفان من...Erfane Man

عرفان من...Erfane Man

مجموعه اشعار
عرفان من...Erfane Man

عرفان من...Erfane Man

مجموعه اشعار

منم زیبا... "سهراب سپهری"

منم زیبا

که زیبا بنده ام را دوست می دارم

تو بگشا گوش دل، پروردگارت با تو می گوید

ترا در بیکران دنیای تنهایان

رهایت من نخواهم کرد

رها کن غیر من را

آشتی کن با خدای خود

تو غیر از من چه می جویی؟

تو با هر کس به غیر از من چه می گویی؟

 

ادامه مطلب ...

باز امشب منادی کوفه... "علی زمانیان"

باز امشب منادی کوفه، از امامی غریب می خواند

گوشه ی خانه دختری تنها، دارد اَمن یجیب می خواند

  ادامه مطلب ...

یک شبی مجنون نمازش را شکست... "مرتضی عبداللهی"

 

یک شبی مجنون نمازش را شکست
بی وضو در کوچه لیلا نشست

 

عشق آن شب مست مستش کرده بود
فارغ از جام الستش کرده بود

 

ادامه مطلب ...

این دهان بستی دهانی باز شد... "مولانا"


این دهان بستی دهانی باز شد
تا خورنده لقمه های راز شد

 

لب فرو بند از طعام و از شراب
سوی خوان آسمانی کن شتاب

 

گر تو این انبان ز نان خالی کنی
پر ز گوهرهای اجلالی کنی

 

طفل جان از شیر شیطان باز کن
بعد از آنش با ملک انباز کن

 

چند خوردی چرب و شیرین از طعام
امتحان کن چند روزی در صیام

 

چند شبها خواب را گشتی اسیر
یک شبی بیدار شو دولت بگیر

 


انا انزلناه فی لیله القدر...



 

شب قدر است و نومیدی ندارد   

 کسی از بارگاه باری امشب 


فروغ رحمت و نور امید است  

 به هر جانب که رو می آری امشب . . .



  


 

شاهی که ولی بود و وصی بود علی بود

سلطان سخا و کرم و جود علی بود


هم آدم وهم شیث وهم ادریس و هم الیاس

هم صالح پیغمبـر و داوود علی بود


شهادت امام علی علیه السلام تسلیت باد...

محبت علی(ع)... "دکتر علی شریعتی"

 

اگر می بینیم کسی که قلبش پر از محبت علی است،

و از محبت علی اشک می ریزد،

 سرنوشت جامعه او سرنوشت خوبی نیست و دردناک است!

این نشان دهنده آنست که علی را نمی شناسد!

این علی شناسی نیست،علی پرستی است!

علی را نشناختن و محبت علی داشتن

مساوی است با

محبت همه ملتها بر پیامبر و معبودشان ،

نه چیزی بیشتر...

 

 

***********************


مشکل ما ضعف ایمان نیست،

عدم معرفت علمی مسائلی است که

به آن ایمان داریم!

 یکی از آن مسائل تشیع و اسلام است.

معتقدیم ولی آنرا نمی شناسیم

و  آشنایی منطقی از  آن نداریم،

به مردی معتقدیم

به عنوان یک امام و یک مرد بزرگ...

و کسی که همیشه مورد ستایش ما بوده...

اما متاسفانه علی را نمی شناسیم!

ما بیشتر!

به ستایش علی پرداختیم نه آشنایی با علی...

 

 

به کجا چنین شتابان؟... "محمدرضا شفیعی کدکنی"


به کجا چنین شتابان؟


گون از نسیم پرسید


دل من گرفته زینجا , هوس سفر نداری؟


ز غبار این بیابان؟


همه آرزویم اما.... چه کنم که بسته پایم....


به کجا چنین شتابان؟


به هر آن کجا که باشد بجز این سرا سرایم



سفرت به خیر اما تو و دوستی خدا را


چو از این کویر وحشت به سلامتی گذشتی


به شکوفه ها، به باران


برسان سلام ما را