عرفان من...Erfane Man

عرفان من...Erfane Man

مجموعه اشعار
عرفان من...Erfane Man

عرفان من...Erfane Man

مجموعه اشعار

زندانی... "مهدی سهیلی"


 

آی . . . زندانبان!

 

صدای ضجه زندانیه در مانده را بشنو

 

در این دخمه ی دلتنگ جان فرسای را بگشا

 

از این بندم رهایی ده

 

مرا بار دگر با نور خورشید آشنایی ده

 

که من دیدار رنگ آسمان را آرزو مندم

 

بسی مشتاق دیدار زن و لبخند فرزندم

 

من دور از زن و فرزند

 

            به یک دیدار خشنودم

 

                   به یک لبخند، خورسندم

 

الا ای همسرم ، ای همسفر با شادی و رنجم!

 

             از پشت میله های زندان، ترا دلتنگ می بینم

 

و رویت را که زیبا گلبن گلخانه ی من بود

                                            بسی بیرنگ می بینم.

 

به پشت میله های سرد، چشمت گریه آلود است

 

در آغوش تو می بینم سر فرزند را بر شانه ات غمناک

 

مگو فرزند ... جانم ،

          

                 دخترم، امید دلبندم

 

                                      تو تنها، دخترم تنها

 

چو می آئی به دیدارم

 

     نگاهت مات و لب خاموش

 

                         نمیخوانی ز چشمانم

 

که من مردی گنه آلوده ام اما پشیمانم

 

ترا در چشم غمگین است فریاد ملامت ها

 

مرا در جان ناشاد است غوغای ندامت ها

 

ترا می بینم و بر این جدائی اشک میریزم

 

نمیدانی چه غمگین است

 

                               غروب تلخ پائیزم

 

الا ای نغمه خوان نیمه شب ، ای رهنورد مست!

 

که هر شب میخزی از پشت این دیوار ،مستانه

 

و میپویی بسوی خانه ی خود،

  

                                  مست و دیوانه

 

دم دیگر در آغوش زن و فرزند، خورسندی

 

نه در رنجی، نه در بندی

 

ولی من آشنای رنجم و با شوق، بیگانه

 

تو بر کامی و من ناکام

 

تو در آن سوی ، آزادی

 

من اینجا بسته ام در دام

 

میان کام و ناکامی، نباشدغیر چندین گام

 

               بکامت باد، این شادی

 

                                        حلالت باد، آزادی

 

تو ای آزاده ی خوشبخت، ای مرد سعادتمند!

 

که شبها خاطری مجموع و یاری نازنین داری

 

میان همسر وفرزند

            دلت همخانه ی شادی

 

                          لبت همسایه ی لبخند

 

                                              بهر جا میروی آزاد

 

بهرسویی که دل می گویدت رو میکنی خورسند

 

نه در رنجی و نه ، دربند

 

                بکامت باد، این شادی

 

                                حلالت باد، آزادی...

 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.