عرفان من...Erfane Man

عرفان من...Erfane Man

مجموعه اشعار
عرفان من...Erfane Man

عرفان من...Erfane Man

مجموعه اشعار

دوبیتی‌ها(1)... "باباطاهر"

 

چه خوش بی‌مهربانی هر دو سر بی

که یکسر مهربانی دردسر بی

 

اگر مجنون دل شوریده‌ای داشت

دل لیلی از آن شوریده تر بی

 


*****


            ز بوی زلف تو مفتونم ای گل                  

ز رنگ روی تو دلخونم ای گل     

 

                    من عاشق زعشقت بیقرارم                    

تو چون لیلی و من مجنونم ای گل



*****



نمی دانم دلم دیوانهٔ کیست

کجا آواره و در خانهٔ کیست

 

نمی دونم دل سر گشتهٔ مو

اسیر نرگس مستانهٔ کیست



*****


اگر دستم رسد بر چرخ گردون

از او پرسم که این چین است و آن چون

 

یکی را می دهی صد ناز و نعمت

یکی را نان جو آلوده در خون

 


*****


چرا آزرده حالی ای دل ای دل

همه فکر و خیالی ای دل ای دل

 

بساجم خنجری دل را برآرم

بوینم تا چه حالی ای دل ای دل



*****

 



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.