عرفان من...Erfane Man

عرفان من...Erfane Man

مجموعه اشعار
عرفان من...Erfane Man

عرفان من...Erfane Man

مجموعه اشعار

رباعیات... "ابوسعید ابوالخیر"

 

باز آ باز آ هر آنچه هستی باز آ

گر کافر و گبر و بت‌پرستی باز آ

 

این درگه ما درگه نومیدی نیست

صد بار اگر توبه شکستی باز آ

 

 

*****

 

یا رب به محمد و علی و زهرا

یا رب به حسین و حسن و آل‌عبا

 

کز لطف برآر حاجتم در دو سرا

بی‌منت خلق یا علی الاعلا

 

 

*****

 

وصل تو کجا و من مهجور کجا

دردانه کجا حوصله مور کجا

 

هر چند ز سوختن ندارم باکی

پروانه کجا و آتش طور کجا

 

 

*****

 

وصل تو کجا و من مهجور کجا

دردانه کجا حوصله مور کجا

 

هر چند ز سوختن ندارم باکی

پروانه کجا و آتش طور کجا

 

 

*****

 

یا رب مکن از لطف پریشان ما را

هر چند که هست جرم و عصیان ما را

 

ذات تو غنی بوده و ما محتاجیم

محتاج بغیر خود مگردان ما را

 

*****

 

 

 


 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.