عرفان من...Erfane Man

عرفان من...Erfane Man

مجموعه اشعار
عرفان من...Erfane Man

عرفان من...Erfane Man

مجموعه اشعار

عجب کاری به دستم داد دل... "محمد علی جوشایی"

 

 آه! ای ابر بهاری مویه کن

روح تبدار مرا پاشویه کن

 

این گران باری که بر دل می برم

هم تو می دانی چه مشکل می برم

 

هستی ام در پای آن سرمست رفت

آه ای یاران دلم از دست رفت

 

انتهای هرچه رسوایی منم

عاشق شب های تنهایی منم

 

بارهابا لاله صحبت کرده ام

بارها با ماه خلوت کرده ام

   

فکر من از آسمان آبی تر است

روح من با عشق عنابی تر است

 

من سر هر کوچه یاهو میزدم

پیش پای عشق زانو میزدم

 

آه!آه!ای شاعران نسترن

گل به گل داغ است کتف شعر من

 

با جدایی خو گرفتن مشکل است

از شقایق رو گرفتن مشکل است

 

او شبی آمد ... مرا دیوانه کرد

او مرا یک باغ بی پروانه کرد

 

شوخ چشمست و دلم در بند اوست

هرچه هست از چشم پرنیرنگ اوست

 

دل مرید کیش اشراقیش شد

دل اسیر ایها الساقیش شد

 

او که خویشاوند نزدیک گل است

شرح  احساسات  سبز بلبل است

 

او که با آیینه ها مانوس بود

چشم او یک کاسه اقیانوس بود

 

در نگاهش آسمانی راز داشت

کهکشان در کهکشان اعجاز داشت

 

آمد از نه توی جنگلهای راز

آمد از آنسوی پرچین نیاز

 

آمد از دردش پرم کرد و گذشت

در وفا سیلی خورم کرد و گذشت

 

مثل شمع بزمی آبم کرد و رفت

عشوه ای کرد و خرابم کرد و رفت

 

این هم از یک عمر مستی کردنم

سالها شبنم پرستی کردنم

 

ای دلم...زهر جدایی را بخور

چوب عمری باوفایی را بخور

 

 

ای دلم ...دیدی که ماتت کرد و رفت

خنده ای بر خاطراتت کرد و رفت

 

من که گفتم این بهار افسرده نیست

من که گفتم این پرستو مرده نیست

 

آه...عجب کاری به دستم داد دل

هم شکست و هم شکستم داد دل


 

"شعر از استاد محمد علی جوشایی اهل کرمان"

 

 

 

 

 

باورت شد عشق اینجا ذلت است؟  

عاشقی سوزاندن حیثیت است؟

 

باورت شد دوستی ها لحظه ای ست؟

بی وفایی قسمتی از زندگی ست؟

 

من که گفتم حاصلش دل بستگی ست

در نهایت خستگی و خستگی ست

 

من که گفتم این بهار افسردگی ست  

دل نبند، این پرستو رفتنی ست!!

 

عاقبت دیدی که ماتت کرد و رفت!

خنده‌ای بر خاطراتت کرد و رفت!

 

آه... عجب کاری بدستت داد دل

هم شکست و هم شکستت داد دل!...

 

"؟"

 

نظرات 1 + ارسال نظر
نسیم چهارشنبه 16 تیر 1395 ساعت 02:32 http://www.golimode.ir/links/

سلام خسته نباشید، از دیدن وبلاگ زیباتون خیلی لذت بردم، ما یه سایت با مقالات زیبایی و آرایشی داریم که بیش از یکساله که فعاله و بازدید خوبی (حدود 10هزار) داره، اگه دوست داشته باشید خوشحال میشیم باهم تبادل لینک کنیم.
به همین منظور هم پرتال تبادل لینک خودکار سایت را افتتاح کردیم که بتونید بلافاصله پس از ثبت لینک، لینک خودتون را داخل لینکدونی سایت ما مشاهده کنید.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.